Uploading.com

Join Uploading.com today!

nedjelja, 6. ožujka 2011.

"Ja iskreno mislim da smo dovoljno placeni s obzirom da to nije neki posao koji zahtjeva veliki mozak"

 Ovo je komentar kolege. Ne nije mi to kolega, to je netko ko je previše ljen da bi nešto mogao radit, pa kud će nego u zaštitare, nas i tako manjka pa tvrtke zapošljavaju sve koji pošalju zamolbu, bez obzira na njihovu sposobnost i kvalitetu.
 Svakodnevno si odgovoran za tuđe živote, svakodnevno imaš nekoliko situacija da moraš spriječit incidente, svaku odluku moraš donositi sam i tu u sekundi bez razmišljanja, svakodnevno moraš procjenivat situaciju što je prijetnja, a što nije, svakodnevno se ophodiš sa stotinu ljudi. Za to ti nije potreban mozak?
 Kako če taj koji je ovako komentirao, procjenit tko ili što mu predstavlja prijetnju, kako če taj procjenit ugroženost ljudi i imovine koje štiti, kako če taj donijeti odluku kako kad postupati, kako če taj spriječit incident, on ga neče spriječt več će ga izazvati.
 Taj gospodin nema pojma što je zaštitarski posao, nema pojma što je posao zaštitara, a ja se samo nadam da taj gospodin negdje čuva nekakvu livadu. Taj gospodin i ostali takvi nek se ljepo pokupe i odu radit kao pastiri. 
 Posao zaštitara nije ono što netko sastrane vidi, stajanje negdje u banci i gledanje uokolo. Posao tog zaštitara je uočit svaku potencijalnu prijetnju, i na vrijeme ju otklonit. Zaštitar mora znati procjenit ugroženost osoba i imovine koje štiti, ja osobno kad sam došao na objekat kojeg sad štitim, stavio sam na papir sve o objektu, kako se ponašaju zaposlenici, kakav je sustav tehničke zaštite, razgovarao sam sa zaposlenicima koliko su oni educirani sa sigurnosnog aspekta, utvrdio gdje su ulazi i koliko ih je, kada se ulazi otvaraju i zatvaraju, tko otvara i zatvara.
 Na taj način sam uvidio da se vrata otvaraju bez nekog reda, da su i glavni i sporedni ulazi otvoreni istovremeno, da zaposlenici ulaze u objekat sami, da je videonadzor prilično loše postavljen, da zopslenici nemaju nikakvu edukaciju što se tiče sigurnosti, nikakva suradnja između zaštitara i odgovorne osobe na objektu nije uspostavljena, ka ni suradnja s policijom.
 U tri godine koliko sam na  tom objektu, otklonio sam sve propuste. Uspostavio sam kvalitetnu suradnju sa odgovornom osobom na objektu, uspostavio sam suradnju s policijom, kad je potrebno kontaktiram ih i pojačaju ophodnje, uveli su i redovne observacije, češče dolaze na objekat. Zaposlenicima sam sastavio proceduru postupanja u slučaju razbojstva, uputio ih kako se ponašati u incidentnim situacijama. Objasnio sam im koji su rizici kad se ne pridržavaju propisanog reda zatvaranja, više se ne događa da su svi ulazi otključani istovremeno. Incidenti su bili dosta česti, galama, vrijeđanje su bili normalna pojava, a u zadnjih godinu i pol nije bilo ni jednog incidenta.
 To je posao zaštitara i vjerujte za to treba imat mozga. Da su ga imali gospoda koji su na objektu radili prije mene, nebi bilo problema, a kolega koji je na tom objektu poginuo tijekom razbojstva, danas bi bio živo.
 Zaštitarima samo mozak može spasiti život, a ne pancirka ili oružje.

Nema komentara:

Objavi komentar